10 km løbeprogram under 60 minutter på 12 uger

10 km 60 min 12 ugerBemærk: Jeg er netop igang med at opdatare løbeprogrammerne – derfor manglende tekst. Jeg har lagt programmerne op, så de kan downloades.

Nyttige links før du går i gang

Download: 10 km under 60 min på 12 uger

 

Download løbeprogram (PDF)

 

10 km løbeprogram under 60 minutter på 12 uger

Opbygningen af 60 min på 12 uger

Antal træningspas per uge (kvalitet + kvantitet)

Typer af træning

Opvarmning og afluntning

  • Tempoløb: 2 km opvarming + 2 km afluntning
  • VO2-max træning: 2,5 km opvarmning + 2,5 km afluntning
  • Hastighedstræning: 3 km opvarmning + 3 km afluntning

Alternative tempoforslag

 
63 min66 min69 min
Let løb7:097:297:49
Marathon6:326:527:12
Tærskel6:026:196:36
VO2-max5:335:486:04
Hastighed5:195:355:51
 

Er du hurtigere end 60 minutter på 10 km? Lær det med disse programmer: 12 uger – 8 uger.

Spørgsmål?

Kommentarer

  1. Laura  maj 28, 2017

    Hej,

    Jeg ønsker at bruge dette træningsprogram for 10km, men er kommet i tvivl, om hvad 2×3 og 3×3 (primært lørdag) betyder. Menes det at der skal løbes f.eks. 2 gange 3km med lidt gå-pause i mellem eller at jeg skal løbe 6km samlede set?

    Mvh Laura

    svar
    • Ronni Andersen  juli 9, 2017

      Hej Laura.
      Undskyld det sene svar – vi har haft lidt småproblemer med teknikken – beklager meget.

      Jeg synes jeg får mest ud af at dele den op – om du så gør det i 2 forskellige tempi det er op til dig. Men det virker lidt mere overskueligt for mange når man deler den op.

      Skriv endelig hvis der er mere vi kan hjælpe med – jeg lover et hurtigere svar – god søndag til dig

      svar

 Skriv en kommentar